For Zonin 1821’s holding we developed projects for: Casa vinicola Zonin e Principi di Butera.
The Principi di Butera Surya restyling project involved, firstly, the redesign of the product name. To modernise the packaging and give it a stronger personality, the old characters were replaced with a more linear lettering, integrating the name of the wine with the new symbol and creating an authentic and original logo that reflects the Sicilian sun, a characteristic that greatly influences wine production in the region. In coherence with the stylistic features of the new logotype-product, the curved lines of the old tab were abandoned, with a return to an absolute rectangular shape. While maintaining the recognisability of the product, the new packaging appears more modern, incisive, and effective.
Attività: Packaging, Secondary Packaging
La capacità di elevare il valore estetico di una vestizione attraverso il restyling consiste nel riconoscere la potenzialità che ogni elemento della vestizione racchiude, ogni dettaglio deve essere esaminato con attenzione individuando i punti di forza e di debolezza della vestizione per poi intervenire in modo appropriato. Nel caso di questi vini della cantina "Principi di Butera" il simbolo di linea e i fili in lamina, elementi troppo generici, sono stati sostituiti da un nuovo simbolo e da una cornice decorativa capaci di ricreare un più stretto rapporto con elementi culturali appartenenti al luogo d'appartenenza. La sostituzione della font, la scelta di portare i due campi della vestizione ad uno stesso valore cromatico e l'introduzione di colori più eleganti sono tutti elementi che concorrono al risultato di elevazione percettiva.