The Podere Forte brand refers to the image of the almond or “vesica piscis”, which in traditional iconography represents the oval into which the main sacred figures were inserted. The almond, or the seed, is in general a symbol that is counterposed to the fruit and represents the essential hidden by what is necessary, the inviolable element, the indestructible nucleus of the being.
Discovering the almond, eating an almond means discovering a secret, witnessing it. This symbol represents the approach that characterises the philosophy of production of Podere Forte, in which nothing is left to chance. On the contrary, every choice is the fruit of careful analysis that aims to identify and understand the inherent potential of the place.
Attività: Brand, Packaging, Secondary packaging, Bottle design, Global design e Naming
Il progetto Rocca d'Orcia, antico borgo medioevale nel cuore della Toscana, è nato dal desiderio dell’imprenditore Pasquale Forte di rivitalizzare il borgo che circonda la Rocca di Tentennano; grazie al restauro degli spazi che per secoli avevano ospitato attività artigianali legate alla tradizione, ed al loro rilancio.
SGA, oltre ad aver progettato le quattro brand e ad aver svolto la ricerca relativa al naming necessaria per la definizione delle diverse entità “aziendali” ha curato la comunicazione integrata del progetto globale.
- Progetto Rocca d'Orcia L'importanza dell'immagine nella fase di start-up