SGA has carried out a number of products for Nino Negri, both for products sold in supermarkets and those sold in hotels and restaurants. One of the most significant restyling projects was for Inferno, the flagship product of the winery. The project required us to evolve the packaging without compromising the historic value of the label. With this in mind, SGA maintained the central symbol, which represents a sun, embellishing it by replacing the graded shading with fine rays. From afar, the consumer still perceives the bright nimbus, while up close the visual experience is richer and more articulated. As the bottle is destined to be sold in supermarkets, it was essential that we gave the word ‘Inferno’ and the provenance of Valtellina Superiore a high impact lettering, which we designed especially for the occasion.
Attività: Restyling, Global Design
L’Inferno ‘Carlo Negri’ è un prodotto destinato al canale ho.re.ca. Per trasmettere un posizionamento più alto, nella struttura dell’etichetta al primo posto è stato collocato il nome del vino, protagonista della vestizione, valorizzato da un logotipo prodotto disegnato in un carattere calligrafico molto elegante, creato appositamente. Anche l’illustrazione è pensata su misura e punta a esaltare la peculiarità della morfologia del territorio d’appartenenza, particolare unico in quanto si tratta di piccole vigne terrazzate dove si è costretti a vendemmiare con le tradizionali gerle portate a spalla e grande impegno di energie.
A conclusione della vestizione è stata collocata la brand calligrafica che assume il valore di firma.